Radiere PFA în 3 pași
Motivele radierii unui PFA (întreprindere individuală ori înreprindere familială) pot fi variate, însă având în vedere modificările apărute la începutului anului în domeniul fiscal, tot mai mulți fondatori au decis radierea PFA-urilor. Pentru a veni în întâmpinarea acestora, prezentul articol își propune să prezinte, demersurile necesare radierii unui PFA în 3 pași.
Pasul 1
Prima etapă a dizolvării unui PFA o constituie completarea cererii de înregistrare, la care se anexează documentația de suport reprezentată de cetificatul de înregistrare și certificatul constatator de autorizare, ambele în original (dacă este cazul, documentul care atestă motivul radierii).
ATENȚIE! Completarea corectă a cererii este foarte importantă, deoarece datele trebuiesc a fi completate cu exactitate și corespunzător câmpurilor necesare, pentru a nu avea surpriza neplăcută de a vi se respinge dosarul.
DURATĂ: aprox. 20 de min.
Pasul 2
În al doilea rând, documentele mai sus menționate vor trebui depuse la Registrul Comerțului din județul în care a fost înmatriculat PFA-ul, urmând să efectuați și plata taxelor aferente (aprox. 72 de lei).
DURATĂ: de la 15 min. la 4-5 ore, în funcție de numărul de persoane ce efectuează operațiuni la Registrul Comerțului aferent.
Pasul 3
Nu în ultimul rând, va fi necesar încă un drum la Registrul Comerțului pentru ridicarea rezoluției de radiere, în momentul în care procedura este finalizată.
DURATĂ: aprox. 10-30 de min.
ATENȚIE! După înregistrarea dosarului conform primul pas, stadiul dosarului va trebui verificat tot de dumneavoastră, pe portalul Registrului Comerțului, deoarece nu veți fi notificat cu privire la stadiul dosarului.