Cum se poate rezerva denumirea unei firme/ PFA ?
În momentul înființării unei firme, înființării unui PFA sau schimbării denumirii firmei ori schimbării denumirii unui PFA, Registrul Comerțului solicită dovada disponibilității rezervării denumirii dorite.
Ca atare, obținerea rezervării denumirii este un pas obligatoriu indiferent că este vorba de o firmă sau de un PFA.
Cum se poate rezerva denumirea unei firme sau PFA?
În acest moment există 2 variante:
a) Rezervarea denumirii prin folosirea portalului ONRC, secțiunea ‘Verificare disponibilitate și rezervare denumie’ (variantă nerecomandată).
b) Depunerea unei cereri pentru rezervarea și disponibilitatea firmei la persoana desemnată la ghișeu (variantă recomandată).
De ce nu este recomandat să obțineți denumirea folosind portalul ONRC? Pentru că baza de date online nu este sincronizată în totalitate cu firmele existente, astfel cum este baza de date în care se verifică denumirea de către persoana desemnată de la ghișeu. Așadar, deși această situație nu este in general problematică pentru un PFA, în ce privește un SRL șansele ca portalul să prezinte o denumire ca valabilă deși ea prezintă elemente de similaritate evidente față de de o altă societate sunt mari.
În cazul în care folosiți denumirea obținută online, iar denumirea prezintă elemente de similaritate evidente, atunci există riscul ca în cazul unei firme, să refaceți toată documentația de la înființare sau schimbare a denumirii (inclusiv redepunerea capitalului social).
Ca atare, cea mai indicată formă pe care ar trebui să o folosiți este prin verificarea denumirii de către persoana desemnată la ghiseșu.