,

Care sunt costurile lunare ale unui SRL?

Care sunt costurile lunare ale unui SRL? 2

Costurile unui SRL pot varia în funcţie de tipul afacerii, de dimensiunea acesteia, de numărul de angajaţi, de volumul activităţilor desfăşurate care pot genera un nivel mai scăzut sau mai ridicat al taxelor care se plătesc către stat, dar şi de multe alte aspecte care pot afecta o companie. Numărul salariaţilor care activează în cadrul unei afaceri (de exemplu, într-un SRL) poate influența în mod direct nivelul costurilor: cu cât acesta este mai ridicat, cu atât cheltuielile suportate de către o societate cu salariul unui angajat sunt mai mari (acestea sunt raportate şi la valoarea salariului).

 

Costurile unei afaceri depind în primul rând de mediul în care se desfăşoară propriu-zis activitatea: online sau offline. În general, cheltuielile cu o societate care-şi desfăşoară activitatea în oricare dintre aceste medii sunt legate de numărul de angajaţi şi de taxele ocazionate de salariile acestora, de mentenanţă, găzduirea şi securitatea afacerii pe internet, de furnizori şi livrarea produselor sau serviciilor, serviciile de marketing şi de relaţii cu publicul, precum şi cu cele legate de administrare.

 

Costurile unei societăţi din offline sunt ceva mai ridicate dat fiind faptul că trebuie să se plătească pentru locațiile în care își exercită activitatea. Trebuie luate în calcul şi costurile legate de începerea afacerii, de achiziţionarea materiilor prime, precum şi alte costuri operaţionale.

Întocmirea unui plan de afaceri reprezintă soluţia cea mai viabilă pentru reprezentanţii unei societăţi comerciale, care să include stabilirea ţintei de vânzări şi care se doreşte a fi profitul obţinut, fie lunar, fie trimestrial, semestrial sau anual. Zilnic este nevoie de adunarea tuturor rapoartelor financiare, pentru că departamentul de contabilitate să întocmească o evidenţă clară a situaţiei financiare a firmei. Trebuie întocmită o estimare a veniturilor pe care societatea urmează să le încaseze, să se calculeze nivelul costurilor operaţionale şi să se împartă bugetul pe care societatea îl are stabilit anual pe luni sau semestre.

 

În plus, în cazul unei microintreprinderi numărul salariaţilor influenţează în mod direct valoarea impozitului; pentru un număr mai mare de trei angajaţi, valoarea de plată poate fi de 1%, în timp ce pentru microintreprinderile care nu au niciun angajat, valoarea este de 3% din cifra de afaceri. Unele microintreprinderi pot opta pentru plata impozitului pe profit care este de 16%, însă pentru ambele forme este nevoie ca în cazul retragerii banilor din conturi sub formă de dividende, să se achite un impozit pe profit în valoare de 5%.

 

Și totuși, care sunt costurile generale specifice unui SRL? Sintetizând, acestea ar putea fi:

  • utilitățile: de la internet, până la telefonie, chirie, întreținere, etc.;
  • angajați:  dacă este cazul, cu mențiunea că taxele din partea angajatorului pot ajunge la un cuantum de 28%;
  • contabilitatea (dacă nu se ține în regim propriu) – cost începând de la 150 de lei/lună pentru societățile start-up.