Infiintare firma din afara Romaniei
O firma, indiferent ca este SRL sau SRL-D, poate fi infiintata si de catre o persoana care este aflata in afara Romaniei, temporar sau definitiv. Persoanele care pot infiinta o firma din afara Romaniei pot fi atat cetateni romani, cat si cetateni straini.
Totusi, ca in cazul oricarei firme, sunt necesare anumite documente si pasi ce trebuiesc indepliniti in vederea infiintarii unui SRL din afara Romaniei. Mai jos vom relata cele mai des intalnite obstacole ale persoanelor care sunt in afara tarii si vor sa infiinteze o firma in Romania:
- declaratii notariale pe proprie raspundere: aceste declaratii sunt necesare a fi acordate la un notar si privesc faptul ca o persoana poate fi asociat si/sau administrator intr-o firma din Romania, precum si un specimen de semnatura pentru administrator.
- In cazul in care viitorul asociat se afla in tari ca Albania, Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, China, Croatia, Franta, Macedonia, Moldova, Mongolia, Muntenegru, Polonia, Rusia, Serbia, Slovacia, Ucraina și Ungaria, declaratiile notariale acordate in statele respectiv de principiu nu trebuiesc a fi apostilate, ci doar traduse si legalizate in limba romana.
- In cazul in care viitorul asociat se afla in alta tari decat cele mentionate mai sus, atunci declaratiile notariale trebuiesc a fi apostilate, traduse si legalizate in limba romana.
- O a treia varianta pentru cetatenii romani ar fi acordarea declaratiilor necesare pentru asociat si/sau administrator la consulatele sau ambasadele Romaniei.
- capitalul social: orice firma infiintata in Romania necesita depunerea unui capital de 200 de lei. Desi in mod normal capitalul social se depune la o banca/sucursala cu sediul aflat in Romania, anumite banci permit depunerea capitalului social de pe teritoriul altei tari. Prin urmare, indicat este sa discutati cu banca la care detineti un cont si care are sucursale si in Romania.
- sediul social: o firma din Romania necesita existenta unui sediu social la infiintare, iar sediul social al unei firme poate fi intr-o proprietate de tip rezidential (apartament, casa etc.), intr-o cladire de birouri sau la un cabinet de avocat (la infiintare, pentru o perioada de maxim 1 an). Situatiile cu privire la sediu social pot fi rezolvate la distanta (spre exemplu, semnarea unui contract prin email) sau printr-un imputernicit al dvs.
Celelalte documente necesare infiintarii unei firme pot fi intreprinse la distanta, prin procedura Online a REGnet.ro, nefiind necesara prezenta dvs.
La infiintarea unei firme este indicat sa aveti in vedere 3 aspecte importante bine de știut, ce este o microintreprindere si mai multe detalii despre unde poate avea sediul social o firma.